Fiji! - Reisverslag uit Lautoka, Fiji van Jelle Borger - WaarBenJij.nu Fiji! - Reisverslag uit Lautoka, Fiji van Jelle Borger - WaarBenJij.nu

Fiji!

Blijf op de hoogte en volg Jelle

03 December 2013 | Fiji, Lautoka

Bula!

Vandaag typ ik vanuit een heet en zonnig Fiji. Zaterdag zijn we, na afscheid te hebben genomen van team Cambodja en India, samen met Fiji 2 naar Fiji gevlogen. Na een drie uur durende vlucht en een uur wachten in het vliegtuig, stapten we uit in een regenachtig en heet klimaat. Voordeel: de regen zelf was ook warm! We werden opgewacht door Daniel, pastor Jarre's zoon. De komende zes weken verblijven we in pastor Jarre's huis.

Een van de eerste opvallende dingen is dat we hier qua muggen bijna levend worden opgegeten. Natuurlijk is dit een lichte overdrijving, maar de bulten op mijn benen liegen er niet om. Vanwege de hitte slapen we 's nachts buiten on ' the deck' onder onze mosquito netten op een slaapmatje. Tot nu toe zijn de nachten niet 100% comfortabel geweest. Vooral de blaffende honden hebben hier mee te maken.

Qua eten mag ik zeer zeker niet klagen, not at all eigenlijk. Veel eten, en goed eten. Ook leer ik nu om Vegemite te eten, Henrieke weet waar ik het over heb. Ik kan me herinneren dat ik het niet te eten vond, maar aangezien ik nu geleerd heb dat het eten van dit jus achtige broodsmeersel de muggen op een afstand houdt, eet ik me maar wat graag vol aan biscuits met Vegemite.

Goed, mijn tijd hier in het internetcafe zit er volgens mij op. Ik wens jullie allen een goed Sinterklaas met gekleurde Pieten (toen ik hier vertelde hoe we onszelf schminken werd het als zeer racistisch opgevat, in een soort van humoristische manier welteverstaan).

Trouwens, blijf voor ons bidden!

Tot zover!

  • 03 December 2013 - 11:07

    Mamsie:

    Ha Jelle,

    Goed om te weten dat je ook hier veilig bent aangekomen.
    Ik heb al een filmpje bekeken van Lautoka, zodat ik een idee heb hoe je leefomgeving
    er nu ongeveer uitziet.

    Ik heb je een uitgebreid bericht gestuurd via de mail.
    Gods zegen en bescherming ook voor deze tijd, en de mensen die je mag ontmoeten.
    Veel liefs je mamsie.
    .

  • 03 December 2013 - 11:59

    Tini Ten Dam:

    Ha Jelle!
    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen!
    Ga je nou niet zo rond als een tonnetje eten....haha.
    Liefs en groetjes
    Tini en co.

  • 03 December 2013 - 15:14

    Marit:

    Blaffende honden bijten niet! Liefs!

  • 04 December 2013 - 00:00

    Marije:

    Nou hopelijk heb je er na een poos niet meer zo last van..
    Dat bloed voor de muggen raakt ook wel een keer op ;p hihi jokee

    Maak er een mooie tijd van daarzo !
    Ben over 50 nachtjes jarig ;) Dan zit je daar net niet meer denk ik (: (;
    Beter !!!

    Liefs en een dikke knuffel van je zussie ! :)

  • 04 December 2013 - 21:10

    Lydia:

    Een gezegende en supertoffe tijd gewenst daar! Liefs, Lyd&co

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelle

Welkom!

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 8461

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 27 April 2014

DTS Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: