Landed! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jelle Borger - WaarBenJij.nu Landed! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jelle Borger - WaarBenJij.nu

Landed!

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

07 September 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste blog! Dinsdag vertrok ik richting Amsterdam, samen met Jan, Ruth, Marije en mama. Nog steeds geen zenuwen, maar wel het besef dat het moment bijna daar is. Nadat ook Henrieke en Jeffrey zich bij het gezelschap hebben gevoegd, is het bijna tijd om afscheid te nemen. De laatste momenten voor ik echt voor acht maanden de Nederlandse bodem ga verlaten. Rond half 6 vertrek ik richting de gates. Bij het afscheid nemen lijkt het net of ik iedereen de volgende dag weer zie, maar dat zal niet het geval zijn. Het volgende gedeelte typte ik na mijn eerste vlucht, in Seoul. 

Vlucht Amsterdam - Seoul: eerste vliegtuig maaltijd gehad. Al het commentaar dat ik ooit het gehoord over vliegtuigvoedsel was tot mijn spijt naar waarheid gesproken. Voor ik het vliegtuig instapte zei ik nog tegen mijn afscheidscommité: "Er is niets wat ik niet lust, misschien komt daar na vandaag verandering in..." En ja hoor, na vandaag kan ik officieel bevestigen dat ik op culinair gebied geen liefhebber ben van 'seaweed soup'. Ik geef voedsel niet snel de titel 'ranzig', maar de kom heet water met groene bladeren heeft het zo ver geschopt. Mijn nachtrust heeft het slecht te verduren gehad. Slecht kunnen slapen dus. Alhoewel de gordijntjes dicht gingen terwijl het buiten licht was, was mijn brein niet langer voor de gek te houden nadat een vriendelijke medepassagier besloot onze rij van daglicht te voorzien door het schermpje omhoog te doen. Mijn slaap kan ik dan ook het best beschrijven als ongecontroleerd dommelen. Kort samengevat zag mijn vlucht er als volgt uit: pinda's, drinken, film 'The Great Gatsby', avondeten inclusief een lepel 'seaweed soup', dommelen, ontbijt, aflevering Friends en uitstappen. 13:00 lokale tijd: wachtende op mijn vlucht richting Auckland.

Mijn vlucht naar Auckland was eigenlijk hetzelfde als mijn vlucht richting Seoul. Weer weinig tot geen slaap, maar dit keer koos ik de betere maaltijden. Aardappelpuree met rundvlees, puur genieten! Ook het ontbijt was goed te doen: een omelet (soort van) met aardappels (jep, als ontbijt) en fruit. Een stuk of vier films gezien aangezien ik toch iets te doen moest hebben... Na tien en een half uur vliegen kom ik aan. Zoals Henrieke al zei lag er inderdaad vloerbedekking op de grond. Gelukkig was ook mijn baggage gewoon meegekomen. O ja, nog iets. Ik dacht dus dat het hier prachtig weer zou zijn, maar ik zag dus gewoon sneeuw liggen toen het vliegtuig landde. Waarschijnlijk was dat de enige sneeuw die er nog was, want verder heb ik hier geen spoortje bevroren water gezien. Het weer is erg wisselvallig. Soms een bui, dan weer erg warm met zon.

Nu staan we op het punt om te vertrekken naar onze eigen basis, want de afgelopen dagen hebben we in een basis buiten Auckland gebivakkeerd. Morgen begint school officieel, feeling excited!

  • 07 September 2013 - 06:59

    Anja:

    Ha die Jelle,
    Mijn zaterdag morgen begint goed. Lees dat de reis voorspoedig is verlopen, afgezien van enkele niet als prettig ervaren zaakjes, die je altijd wel zult blijven tegen komen. De oversteek is in iedergeval gemaakt. Nu kan het leven daar beginnen. Zou zo zeggen, laat maar komen dan. Lees wel weer hoe dat binnen gekomen is. Groetjes en tot gauw.

  • 07 September 2013 - 10:52

    Ilona:

    Hoi Jelle
    Mooi verslag, leuk om te lezen hoe je alles beleeft hebt. Ik wens je echt een geweldige tijd. Ik zal proberen je van het wel en wee van onze gemeente op de hoogte te houden. We hebben best een hectische week achter de rug. Mayo is woensdag opgenomen en na een scan bleek dat de kanker weer terug is, gelukkig wel behandelbaar dus ze gaat weer een nieuw traject in. Volgende week donderdag krijgt ze het nieuwe behandelplan en dan gaat ze ook naar Amsterdam voor een second opinion. Vanmorgen was er een extra bidstond (oudsten) om te bidden voor alle zieken en dingen die gebeuren in de gemeente. Dit is dus niet zulk leuk nieuws maar we hebben ook nog de bijbelstudie over Israel van Jan van Barneveld. Afgelopen dinsdag de eerste van 4 avonden. Was heel erg mooi. Hij kan zulke mooie verbanden leggen en profetien uit de Bijvel in het licht van deze tijd plaatsen. Heel leerzaam en hij is ook nog een aangenaam persoon om naar te luisteren met veel humor. Dit is het voor nu, als je dit soort berichten niet wilt dan zeg je het maar hoor. Dikke knuffel en ik spreek je weer Ilona

  • 07 September 2013 - 11:27

    Ruth :

    Jelle!
    Leuk om te lezen, hier op de vroege ochtend. Wel vreemd dat jij gewoon in een totaal ander aandeel leeft nu ;)
    Hoop dat je een beetje van een jetlag af bent en fris met school kunt beginnen!

    Enjoy! X Ruth

    Oja, 'seaweed soup' klinkt inderdaad ransig :/

  • 07 September 2013 - 12:05

    Tini Ten Dam:

    Fijn dat je goed en veilig bent aangekomen! Liefs en groetjes Tini.

  • 07 September 2013 - 13:53

    Tim:

    Hey Jelle,

    Mooie beschrijving: vliegtuigvoedsel is inderdaad niks... Dan valt het eten op de Nettelhorst alles behalve mee, toch? ;)

    Enne... als we seaweed soup willen nemen we wel een duik in de Noordzee... :P

  • 08 September 2013 - 02:11

    Sandra Dannenberg:

    HAH.. nou die maaltijden in het vliegtuig kan ik ook be-amen met ranzig! De lactose-vrije producten waar ik mij voor in had geschreven was verre daarvan, maar zeker ook niet echt aantrekkelijk! Je overleefd het wel met de andere lekkere dingen, vooral gewoon de wereldwijde cococola, wat overal verkrijgbaar is!

    Ik ga je zeker volgen op je blog! Sinds vorige week ben ik ook overgestapt op waarbenjij want de mensen vonden het niet leuk dat ze niet konden reageren. Al moet ik ze daar gelijk in geven want het is toch wel leuk!

    www.sandraincuracao.waarbenjij.nu is mijn link!

    Tot horens! en succes maandag at school

  • 08 September 2013 - 14:17

    Ineke Borger:

    Lieve Jelle,

    Nadat we je uitgezwaaid hebben en ook Jeffrey een goede reis hebben gewenst, zijn we nog met Henrieke meegeweest naar de Poort, even wat drinken, nieuwe vloer bekijken, en daarna lekker gegeten met elkaar bij La Plache boven de bieb.Het was een byzondere dag!! Mijn zoon die zoiets onderneemt, helemaal naar de andere kant van de wereld,GEWELDIG!!

    Ik ben dankbaar dat je veilig bent aangekomen in Nieuw-Zeeland, na een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange reis.
    Leuk he, dat veel mensen je volgen en een berichtje plaatsen. Zo lijk je toch niet zo heel ver weg.
    Ik wens je een geweldige leerzame en boeiende tijd toe met alles wat je doet.
    Je bent veilig in de handen van je Hemelse Vader!!!!!!!

    Ik ben trots op jou, mij lieve zoon!!
    Een hele dikke knuffel van je mamsie, en tot een andere keer.



    !

  • 09 September 2013 - 22:48

    Corry De Roo:

    Leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen!
    Wij wensen je een hele leerzame tijd toe en Gods zegen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelle

Welkom!

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 8474

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 27 April 2014

DTS Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: